Alihankinta 2015 -messujen teemana myynti ja markkinointi sekä uudet materiaalit ja menetelmät

Sami Nikander (sami.nikander a kemianteollisuus.fi), 12.2.2015

Alihankinnan teemoiksi on valittu tänä vuonna myynti ja markkinointi sekä uudet materiaalit ja menetelmät. Tampereen Messut Oy:n yhteistyökumppaneina myynnin ja markkinoinnin teemaa ovat toteuttamassa Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL sekä Tampereen Seudun Viestintäyhtymä ry.

– Suomi on täynnä korkeatasoista osaamista ja huippupäteviä insinöörejä, jotka keksivät mitä upeimpia innovaatioita. Näiden uusien tuotteiden ja palvelujen taustalla on mittavat määrät uudenlaista teknologiaa ja uusia materiaaleja. Kotimaisen teollisuutemme menestymisen kannalta on olennaista, että osaavat insinöörimme oppivat yhä paremmin myymään ja markkinoimaan näitä huipputuotteita maailmalle. Tämän vuoksi näemme tärkeänä nostaa esille sekä uudet materiaalit ja menetelmät että myynnin ja markkinoinnin, koska teemat tukevat hyvin toisiaan. Alihankinta on hyvä paikka yhdessä pohtia, kuinka valloitamme rohkeasti maailman suomalaisilla tuotteilla, tiedolla ja taidolla, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Jani Maja.
 
– On erinomaista, että Alihankinta-messuilla myynti- ja markkinointiosaamisen tärkeyteen kiinnitetään nyt korostetusti huomiota. Markkinoinnin merkityksen ymmärtämällä moni suomalainen teollisuusyritys pärjäisi paremmin. Suomalainen insinööri käy hyvin kaupaksi, mutta olisimme paljon vauraampia ja onnellisempia, jos myös hänen työnsä tuloksia myytäisiin maailmankaupassa enemmän. Meillä on osaamisemme markkinoinnissa sekä asiakaslähtöisessä toiminnassa paljon tehtävää. Olemme vahvasti mukana toteuttamassa tätä teemaa syksyn tapahtumassa, toteaa toimitusjohtaja Tarja Virmala Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:stä.

Alihankinta tuo Tampereelle tuhat näytteilleasettajaa paristakymmenestä maasta. Tapahtum esittelee koko Suomen teollisuuden ja sen kärkiyritykset. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen kaikki viisi hallia täyttävillä messuilla on noin tuhat näytteilleasettajaa paristakymmenestä maasta. Uusia innovaatioita nähdään vuosittain yli 2000. Esillä on alihankintateollisuuden tuotteet, palvelut ja ratkaisut metalli-, elektroniikka-, muovi- ja kumiteollisuuden, teollisuuden ICT-ratkaisujen sekä näiden alojen suunnittelun ja konsultoinnin osalta. Syksyn 2014 Alihankinta-messuihin tutustui 16 893 teollisuuden päättäjää ja asiantuntijaa. Tampereen Messut Oy järjestää Alihankinnan pääyhteistyökumppaneidensa Teknologiateollisuus ry:n, Kumiteollisuus ry:n, Muoviteollisuus ry:n ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry:n kanssa. Messut on pidetty vuodesta 1988.

Lisätietoja: Alihankintamessut



Takaisin